01 dec, 09:57

Kära kund! Just nu cirkulerar det mängder av falska sms som uppmanar dig som e-handlat att betala extra frakt eller legitimera dig med BankID. Vi på Early Bird uppmanar aldrig till detta, så får du ett liknande sms kan vi lova att det inte är från oss. Ta hand om dig. 🧡

FAQ - Vanliga frågor

Snabba svar! Här får du veta det mesta som rör våra leveranser. Hittar du inte svar på din fråga? Inga problem, välkommen att kontakta oss.

Om du fyllt i din e-postadress vid beställningen har du fått mail med en spårningslänk för att följa ditt paket.

Om detta sker ska du kontakta din e-handlare.

Nej, det behövs inte eftersom vi levererar hela vägen till postlådan. Tänk på att rätt namn måste stå på dörren/postlådan.

Kontakta din e-handlare så hjälper de dig.

För att vi inte vill väcka dig eller någon annan. Vi levererar tidigt på morgonen, mellan kl. 01.00 och 07.00.

Den eventuella kostanden att få ditt paket levererat av Early Bird betalas alltid där du beställt din vara. Om du har fått ett sms om att betala tilläggs- eller fraktkostnad så är det aldrig från oss. Om vi ändå står som avsändare så är det någon som försöker lura dig, vi kommer aldrig kräva dig på pengar.

Nej, tyvärr. Vi har inte tillstånd att ändra några personuppgifter (ur GDPR-synpunkt). För att ändra adressen måste du kontakta din e-handlare.

Om du vill reklamera en vara behöver du vända dig till butiken du beställt varan ifrån. Kontakta dem så får du hjälp där!

Vi levererar normalt inom 1-2 dagar från att vi fått ditt paket från e-handeln, och kontaktar dig så snart vi är på väg! Här kan du spåra ditt paket under tiden.

Om ditt paket redan är på väg kan du tyvärr inte avboka leveransen.