FAQ - Vanliga frågor

Snabba svar! Här får du veta det mesta som rör våra leveranser. Hittar du inte svar på din fråga? Inga problem, välkommen att kontakta oss.

Allmänna frågor

Reklamationer görs där du har beställt din vara, dvs. hos din e-handlare.

Bra fråga, tipsa gärna din e-handlare om oss! Vi erbjuder Postlådeleverans tidigt på morgonen, Hemleverans till dörren på kvällen och Hem till hem – en tjänst där privatpersoner kan skicka paket från ett hem till nästa.

Ev. avgift för frakt betalas via din e-handlare. Utöver det kräver Early Bird aldrig betalning av dig som mottagare för att vi ska leverera ditt paket. Får du sms om detta är det från en falsk aktör.

Postlådeleverans

Ofta är det en snäll granne som har plockat in ditt paket eller råkat flytta på det, men det kan också ha kommit bort på andra sätt. När vi har levererat ditt paket och åkt vidare på vår rutt kan vi tyvärr inte ta ansvar för vad som sker härnäst. I en sådan situation ber vi dig därför att kontakta din e-handlare. De har högsta ansvar om ditt paket kommer bort och hjälper dig få pengarna tillbaka för varan eller ett nytt paket skickat till dig.

Ibland kan faktorer som oväder, att vi inte hittar dig på angiven adress eller att vi inte kommer in i din port leda till att vi inte kan slutföra leveransen. Då lämnar vi över ditt paket till närmaste Bring-ombud och meddelar dig om ändrat leveranssätt. Bring meddelar dig när ditt paket är redo för upphämtning hos ombudet, perfekt för dig att plocka med hem när det passar dig. Genom detta minskar vi antalet onödiga returer – smidigt och hållbart!

Om du har fått ett sms med en länk till vår adresskomplettering kan du lägga till fler uppgifter där. När ditt paket är på väg kan du tyvärr inte ändra någon information. Enligt GDPR har vi inte tillstånd att ändra några personuppgifter åt dig. Om du vill ändra leveransadress ber vi dig därför att kontakta din e-handlare för att se om de kan hjälpa dig.

Nej, det behöver du inte. Våra tidningsbud levererar ditt paket tidigt på morgonen, kontaktfritt vid din postlåda eller dörr. Du plockar sedan in ditt paket när du har vaknat för dagen eller när du är hemma igen – helt i din egen takt.

Vi jobbar på natten och levererar ditt paket tidigt på morgonen, kl. 01–07. Du kan plocka in ditt paket vid din dörr eller postlåda när du vaknar för dagen.

Nej, det behövs inte eftersom vi levererar hela vägen till postlådan. Tänk på att rätt namn måste stå på dörren/postlådan.

För att vi inte vill väcka dig eller någon annan. Vi levererar tidigt på morgonen, mellan kl. 01.00 och 07.00.

Vi levererar normalt inom 1-2 vardagar efter att vi fått varan från e-handlaren. Det finns en mängd faktorer som kan påverka leveranstiden, t.ex. e-handlarens lager-öppettider, om varan finns i lager för tillfället och tiden det tar för e-handlaren att packa varan innan den skickas till oss.

Våra tidningsbud har redan tillgång till din port eftersom de levererar ditt paket samtidigt som tidningen delas ut.

Ingen fara, du kan spåra ditt paket med kollinummer här. Om du inte hittar ditt kollinummer, kontakta din e-handlare så hjälper de dig.

Börja med att be din e-handlare om hjälp. Bra att veta är att när ditt paket är på väg kan vi tyvärr inte avboka eller ändra leveransdag.

Hemleverans

Vi värnar om budens integritet och använder inte därför inte Real Live Tracking. Alla våra bud har kollektivavtal och tillsammans med facket har vi beslutat om att inte erbjuda spårning live. Men du kan känna dig lugn, du får löpande uppdateringar om ditt paket via vår spårning och när vi börjar närma oss får du ett sms.

Ja, när vi har levererat ett paket kontaktfritt bekräftar vi leveransen genom en bild.

Vi försöker leverera ditt paket vid två tillfällen. Efter det går det i retur till e-handlaren.

Det beror på vad du har beställt. E-handlaren bestämmer om varan ska levereras med eller utan kvittens samt om leveransen kan ske kontaktfritt eller ska ske personligen. Du meddelas om vad som gäller för ditt paket.

Ja, det kan du. Det gör du via den länk du fått på sms och du kan skjuta fram leveransen upp till tre dagar. Notera dock att du inte kan ändra dag för leverans efter kl. 12.00 på den beräknade leveransdagen. Du kan även välja att ditt paket ska levereras kontaktfritt utanför din dörr, om inte din e-handlare har bestämt annat. Då kan du plocka in ditt paket när du är hemma igen.

Vi ringer dig på det telefonnummer som du har angett ifall vårt bud inte kan ta sig in i din port. Om du inte kan släppa in budet gör vi ett nytt leveransförsök dagen efter.

Vi levererar ditt paket vid din dörr på kvällen, kl. 17–22. När vi närmar oss får du ett sms.