09 dec, 08:30

Bästa kund!

Just nu skickas det fler paket än vanligt och medför extra hög belastning på vår kundservice och terminaler. Vi jobbar på så fort vi bara kan. Tack snälla för ditt tålamod. 🧡

Hem till hem med Early Bird

Vill ditt företag anlita oss på Early Bird för leverans av paket, från ett hem till ett annat? Det löser vi! Nedan berättar vi mer om vår leveranstjänst Hem till hem, där privatpersoner skickar paket till varandra med hjälp av oss. Smart, eller hur?

Det senaste tillskottet i leveransportföljen

Återbruk är trendigt och otroligt viktigt. Vi tycker även att det ska vara lätt. Därför har vi nu lanserat vår senaste tjänst Hem till hem, som fungerar i synergi med vår befintliga distribution. Våra bud plockar upp och levererar paket mellan privatpersoners hem, under samma rutter som våra andra leveranser körs. Man kan säga vi tar alla flugor i en smäll, men vi nöjer oss med att kalla det smidigt och hållbart.

Om Hem till hem

  • Paket levereras mellan privatpersoner, från och till dörr eller postlåda.
  • Så gott som hela landet kan bruka tjänsten, idag når vi nära
    100 % av befolkningen.
  • Tjänsten är anpassad för försäljningsplattformar för privatpersoner, där du som företag är mellanhand.
  • Upphämtning av Hem till hem-paket bokas enkelt i Early Birds gränssnitt.
  • Avsändaren placerar ut paketet på kvällen och det hämtas upp under natten.
  • Leverans till mottagaren sker tidigt på morgonen.
  • Avsändaren och mottagaren slipper besöka ombud.
  • Det krävs inga etikettutskrifter, avsändaren skriver en kod på paketet.

Paketets resa från ett hem till nästa

En försäljning sker via ditt företags plattform.

Avsändaren länkas till bokningsgränssnittet via ett sms och bokar Hem till hem.

Avsändaren fyller i uppgifter om upphämtning, mottagaren och paketet.

Paketet bedöms utifrån volym och vikt för att se om det är inom Early Birds ramar.

Hem till hem-paketet godkänns, sorteringspunkt och leveransinformation genereras.

Avsändaren väljer dag för upphämtning, bekräftar bokningen och får en fyrsiffrig kod.

Avsändaren instrueras i att packa paketet och märka det med koden.

Kvällen innan bokad upphämtning påminns avsändaren om att placera ut paketet. (Gäller vid bokning senast kl. 20.00 kvällen innan upphämtning.)

 Avsändaren placerar ut paketet vid sin dörr eller postlåda senast kl. 23.00 kvällen innan upphämtningsdatumet.

Early Bird hämtar paketet på natten och skickar en bekräftelse till avsändaren på morgonen.

Mottagaren meddelas om kommande leverans.

Paketet levereras kl. 01.00–07.00 till mottagarens dörr eller postlåda.

Mottagaren meddelas om att leveransen är slutförd.

Att känna till

Vid misslyckad upphämtning måste avsändaren boka en ny Hem till hem-leverans. Vi gör två leveransförsök till mottagaren, sedan lämnas paketet in till närmaste ombud för mottagaren att hämta upp vid tillfälle.

Kontakta oss för samarbeten och mer info


Vi jobbar med vår hållbarhet

Vi bryr oss om det avtryck vi gör på världen och vi vill alltid bli bättre. Därför jobbar vi ständigt med vår hållbarhet, kopplat till Agenda 2030 och FNs globala hållbarhetsmål.

Hem till hem – tjänstespecifika villkor

Bokning, upphämtning och leverans
  • Upphämtning och leverans utgår från och till dörr eller postlåda.
  • Bokning av upphämtning sker via försäljningsportalen.
  • Transporttid är ungefär 3–6 dagar, beroende på resväg.
  • Tjänsten är spårbar.
Tillägg och avgifter
  • Upphämtning ej möjlig: en avgift ersätter fraktpriset.
  • Distribution ej möjlig: en avgift adderas till fraktpriset.
Mått och vikt
  • Paketvikt upp till 5 kg.
  • Längd max 600 mm.
  • Max L+B+H 900 mm.