Hemleverans med Early Bird
Är ditt företag intresserade av att ha Early Bird som leverantör? Vi finns här för dig. Här får du veta mer om hur vår tjänst Hemleverans fungerar, från beställning till att paketet levereras hemma hos mottagaren.
Bästa kund!
Just nu skickas det fler paket än vanligt och medför extra hög belastning på vår kundservice och terminaler. Vi jobbar på så fort vi bara kan. Tack snälla för ditt tålamod. 🧡
För att möta marknadens efterfrågan lanserade vi under 2022 ett nytt tillskott i vår leveransportfölj. Hemleverans fungerar i synergi med befintlig distribution och Postlådeleverans – samma fordon, personal och terminaler används. Inget nytt förutom breddade leveransmöjligheter. Alltid smidigt och hållbart.
Mottagaren beställer hos en e-handlare och väljer Hemleverans.
Adress, beställningens volym och vikt kontrolleras för att säkerställa att leverans med Early Bird är möjlig.
Beställningen godkänns som paket, sedan genereras kolli-id, sorteringspunkt och leveransinformation.
Mottagaren väljer leveransdag och i vissa fall personlig eller kontaktfri leverans.
E-handlaren packar och registrerar beställningen.
Early Bird tar emot paketet.
Skanning sker, avisering “paket på väg” och länk för spårning skickas ut.
Vi meddelar mottagaren cirka 20 minuter innan leverans.
Paketet levereras senast kl. 22.00 till mottagarens dörr.
Avisering “paketet levererat” skickas till mottagaren vid leverans utan kvittens.
E-handlade paket innehåller i genomsnitt 30 procent luft, vilket varken är smart eller hållbart. Därför har vi tagit beslut om att prissätta paket efter volym. Här har du som e-handlare möjlighet att påverka din kostnad genom att packa smartare. På så vis får du som e-handlare bättre marginal, vi får större kontroll över våra volymer och kan effektivisera våra leveranser. Detta leder till ökad hållbarhet, nöjdare kunder och mottagare!