11 nov, 08:30

Bästa kund!

Just nu har vi extra hög belastning på vår kundservice. Vi jobbar på så fort vi bara kan. Tack snälla för ditt tålamod. 🧡

Postlådeleverans med Early Bird

Vill ditt företag ha Early Bird som fraktalternativ? Vi hjälper dig gärna! Här får du veta mer om vår tjänst Postlådeleverans, hela vägen från beställning till att paketet når mottagarens postlåda.

Tidningsbuden är grunden i vår verksamhet

Early Bird startade med Postlådeleveranser. Hela idén till vår verksamhet har sin grund i tidningsbudens jobb. Vi jobbar tillsammans med Sveriges ledande mediehus och deras distributionsbolag och mindre lokala aktörer, vilket gjort oss till vad vi är idag. Våra Postlådeleveranser går ut på att våra tidningsbud kör ut paket till Sveriges postlådor i samband med att morgontidningen delas ut. Smidigt och hållbart!

Om Postlådeleverans

  • Vi levererar hela vägen till mottagarens postlåda kl. 01.00–07.00.
  • Vi levererar klimatsmart, tidig morgon i samband med tidningsutdelning.
  • Vi erbjuder Postlådeleverans i två varianter: standard och express.
  • Mottagaren plockar in sitt paket från postlådan. Om paketet inte får plats i postlådan hängs det i en påse på postlådan (hus) eller vid dörren (lägenhet).
  • Vi håller mottagaren uppdaterad om paketets väg från terminal till postlåda via mail, sms och spårning.

Paketets resa till postlådan

En vara läggs i varukorgen hos en e-handlare och går vidare till kassan där mottagaren väljer Postlådeleverans.

Varan utvärderas för att se om leverans med Early Bird är möjlig, utifrån adress och vikt.

Varan accepteras som paket. Kolli-Id, sorteringspunkt och leveransinfo genereras.

Ordern registreras och packas hos e-handlaren.

Paketet lämnas över till Early Bird.

Paketet skannas. Avisering “paket på väg” och spårningslänk skickas.

Paketet levereras senast 07.00 till mottagarens postlåda i samband med tidningen.

Avisering “paket levererat” skickas till mottagaren.

Så minskar vi antalet onödiga returer

Vi gör ett leveransförsök, om det av någon anledning misslyckas lämnar vi över paketet till närmaste Bring-ombud. Vi uppdaterar mottagaren löpande och Bring meddelar när paketet är redo för upphämtning. Detta för att minska antalet onödiga returer till e-handlare och göra processen enklare för mottagare. Bättre för miljön och för människor.

Kontakta oss för samarbeten och mer info

Fokus på hållbarhet

Vi tänker på vår hållbarhet i allt vi gör, därför utvecklar vi oss kopplat till Agenda 2030 och FNs globala hållbarhetsmål. 

Postlådeleverans – tjänstespecifika villkor

Standardleverans specifikation
  • 1,5 dagars ledtid från inlämning, leverans inom 36 timmar.
  • Paketleveransen är spårbar.
  • Paketvikt upp till 5 kg.
  • Maxlängd 600 mm.
  • L + B + H max 900 mm.
  • Leverans till postlådan.
  • Tillval: leverans på lördagar, sms-avisering och upphämtning.
Expressleverans specifikation
  • 0,5 dag ledtid från inlämning, leverans inom 12 timmar.
  • Paketleveransen är spårbar.
  • Paketvikt upp till 5 kg.
  • Maxlängd 600 mm.
  • L + B + H max 900 mm.
  • Leverans till postlådan.
  • Tillval: sms-avisering och upphämtning.