11 nov, 08:30

Bästa kund!

Just nu har vi extra hög belastning på vår kundservice. Vi jobbar på så fort vi bara kan. Tack snälla för ditt tålamod. 🧡

Retur

Vill du förenkla returerna för dina kunder, utan att göra jobbet svårare för dig själv? Då är Early Bird Retur precis det du söker. Från kundens dörr direkt till din – utan ombud eller omvägar.

Inga ombud, inga omvägar

Med Early Bird Retur kan dina kunder göra sina returer direkt från hemmet. Allt som behövs är lite inslagning och en kod, sen plockar vi upp paketet när vi delar ut morgontidningen.

Så här går det till

  • Din kund vill returnera en vara och bokar returen via leveransbekräftelsen de fått av oss.
  • När returen är godkänd genereras en kod att skriva på paketet.
  • Vi ger tydliga instruktioner om hur paketet ska slås in.
  • Kunden lämnar paketet vid postlådan eller utanför dörren, kvällen innan bokad upphämtning.
  • Vi hämtar returen i samband med morgontidningsdistributionen och skickar tillbaka den till er. 
  • Din kund får en bekräftelse om att returen är genomförd. Klart!

Paketets resa tillbaka

Kunden bokar sin retur via en länk de fått vid leveransbekräftelse…

…och väljer dag för upphämtning.

Vi bekräftar med ett mail och skickar instruktioner och returkod.

Kunden packar returen, vi tipsar om att gärna använda ursprungsförpackningen.

Returkoden skrivs direkt på paketet, ingen etikett behövs.

Vi påminner via sms när det är dags att ställa ut paketet.

Returen ställs vid dörr eller postlåda senast kl 23.00 valt datum.

Vi hämtar upp paketet när vi ändå är ute med morgontidningen!

Kunden kan enkelt följa returens resa vägen tillbaka till säljaren.

Kontakta oss för samarbeten och mer info


Hållbart och enkelt – för alla inblandade

Vi hämtar returerna på natten eller i gryningen, när vi ändå är ute med tidningen eller våra andra leveranser. Det blir alltså inga onödiga transporter, utan bara ett stopp på vägen på våra vanliga rutter. Alla våra leveranser är klimatsmarta och effektiva, och det gäller såklart även Early Bird Retur. För dig som behöver hantera returer finns det många fördelar med att vi tar hand om hela kedjan. Och för dina kunder är det otroligt smidigt att kunna boka retur och upphämtning utan att behöva lämna hemmet – eller följa ombudets öppettider.